Jurģis, Juris,
Georgs
ZIŅAS
IZKLAIDE
VIDEO
VESELĪBA
IZGLĪTĪBA
LABDARĪBA
Laika ziņas Jelgavā
  • ZIŅAS
  • Jelgavas ziņas
  • Novadu ziņas
  • Politika
  • Komentāri
  • Ekonomikas ziņas
  • Kriminālās ziņas
  • Uzņēmēji runā
  • Dzīvesstils
  • Aculiecinieks
  • Sēru ziņas
  • Arhīvs
  • Jurista vārds
  • Portāls ziņo
  • SPORTS
  • IZKLAIDE
  • VIDEO
  • GRĀMATU APSKATS
  • VESELĪBA
  • IZGLĪTĪBA
  • LABDARĪBA

APTAUJA
Vai iepērkaties internetā? ..vairāk
Iepērkos tikai
internetā
Pa retam kaut ko
nopērku
Reizi vai divas
gadā iepērkos
Neiepērkos
internetā
Pirkumus veic citi
ģimenes locekļi




«Nākotnes» produkciju atpazīst visā Zemgalē

Raksts publicēts: 2010.08.14. 19:22:56
Raksta autors: Gaļina Stubailova

Nosūtīt
Ziņa redaktoram
Sagatavot izdrukai

Arī Zemgalē ir virkne produktu, kas ir iemīļoti visā Latvijā un arī tiek eksportēti uz citām valstīm. Lai noskaidrotu, kuri produkti tiek asociēti kā Zemgales produkti, Zemgales plānošanas reģiona administrācijas projektu speciāliste Linda Šarķe-Fedjajeva, izstrādājot maģistra darbu «Projekta priekšizpēte par vietējo produktu attīstības veicināšanu Zemgales plānošanas reģionā» veikusi anketēšanu internetā. Topā iekļuvis gaļas pārstrādes uzņēmums «Nākotne», kura ražotne atrodas Glūdas pagastā.

Atbildot uz jautājumu par to, kādi produkti, domājot par Zemgali, nāk prātā pirmie, bija respondenti, kuri vispārēji uzrakstīja, kāda veida produkti viņiem asociējas ar Zemgali, piemēram, maize, medus, sveces, piens, cukurs, alus, gurķi, kartupeļi, keramika, kokamatniecības izstrādājumi, pinumi, tējas, raksta portāls LV.lv.

Tāpat, apkopojot atbildes, autore nonāca pie secinājuma, ka visbiežāk respondenti minējuši tieši tos produktus, kuros figurē vietas nosaukums: «Jelgavas cukurs», «Jelgavas gaļas kombināts», «Dobeles sveces», «Tērvetes alus», «Iecavnieka».

Arī uzņēmēju topā, kas tapis pēc respondentu atbildēm, redzams, ka liela loma ir gan vietas, gan ražotā produkta nosaukums.

Kā visatpazīstamākais minēts «Dobeles dzirnavnieks», tam seko «Bauskas alus», gaļas produktu ražotājs «Nākotne», «Tērvetes alus», «Spodrība», «DK Daugava», «Skrīveru saldumi», «Balticovo», «Iecavnieks», «Baltic Candles».

Mārketinga eksperte, bijusī Latvijas Lauksaimniecība suniversitātes lektore Irēna Baraškina atklāj, ka svarīgs gan nosaukums, gan tēls, ko uzņēmums ir izveidojis. «Piemēram, «Dobeles sveces» visi pazina pēc nosaukuma. Taču, piemēram, dzirnavniekus iedzīvotāji tik viegli neatpazīst – to ir daudz, arī produkcija līdzīga,» tā I.Baraškina.

Eksperte uzskata, ka savdabīgs veiksmīga zīmola izveidošanas piemērs ir Pokaiņu mežs, kas, iepriekš nevienam nesaistošs, nu tapis par atpūtnieku iecienītu vietu.

Taču, piemēram, zīmolu «Nakts Mēbeles» ar Zemgali neviens nesaista, jo tas kļuvis par visas Latvijas zīmolu, lai gan uzņēmums joprojām strādā Jelgavā.

«Zemgales uzņēmumu tops lieliski parādīja, ka vietēja mēroga uzņēmumi nespēj konkurēt ar lielākiem, ilggadējiem ražotājiem, kuri ir iekarojuši savu patērētāju tirgu un tagad intensīvi darbojas arī uz eksportu. Mazajiem uzņēmējiem ir gan ierobežoti finanšu resursi, gan arī zināšanas tirgzinībā un mārketingā, lai savu produktu popularizētu saviem spēkiem,» pētījuma rezultātus rezumē tā autore L.Šarķe-Fedjajeva.


Vārds E-pasts
Komentārs
Piekrītu noteikumiem
Komentāra ievietošanas noteikumi
  • par forumā ievietoto ziņojumu saturu ir atbildīgi to autori;
  • forumā publicētie viedokļi neatspoguļo JELGAVNIEKIEM.LV viedokli;
  • portāla administratoram ir tiesības bez brīdinājuma dzēst rupjus, reliģiski, politiski, rasistiski vai kā citādi aizskarošus ziņojumus, kā arī komentārus, kuri neatbilst izvēlētajai tēmai.




AUTOdoc.lv

0.27887082099915 56(0) - 0.1830415725708 2024.04.23. 10:59 http://www.jelgavniekiem.lv/?act=4&art=18092 ip: 172.70.130.151 usememcache: 1