|
|
Laika ziņas Jelgavā |
|
|||||||||
JAUNĀKIE |
«Nākotnes» produkciju atpazīst visā ZemgalēRaksts publicēts: 2010.08.14. 19:22:56Raksta autors: Gaļina Stubailova Nosūtīt Ziņa redaktoram Sagatavot izdrukai Arī Zemgalē ir virkne produktu, kas ir iemīļoti visā Latvijā un arī tiek eksportēti uz citām valstīm. Lai noskaidrotu, kuri produkti tiek asociēti kā Zemgales produkti, Zemgales plānošanas reģiona administrācijas projektu speciāliste Linda Šarķe-Fedjajeva, izstrādājot maģistra darbu «Projekta priekšizpēte par vietējo produktu attīstības veicināšanu Zemgales plānošanas reģionā» veikusi anketēšanu internetā. Topā iekļuvis gaļas pārstrādes uzņēmums «Nākotne», kura ražotne atrodas Glūdas pagastā. Tāpat, apkopojot atbildes, autore nonāca pie secinājuma, ka visbiežāk respondenti minējuši tieši tos produktus, kuros figurē vietas nosaukums: «Jelgavas cukurs», «Jelgavas gaļas kombināts», «Dobeles sveces», «Tērvetes alus», «Iecavnieka». Arī uzņēmēju topā, kas tapis pēc respondentu atbildēm, redzams, ka liela loma ir gan vietas, gan ražotā produkta nosaukums. Kā visatpazīstamākais minēts «Dobeles dzirnavnieks», tam seko «Bauskas alus», gaļas produktu ražotājs «Nākotne», «Tērvetes alus», «Spodrība», «DK Daugava», «Skrīveru saldumi», «Balticovo», «Iecavnieks», «Baltic Candles». Mārketinga eksperte, bijusī Latvijas Lauksaimniecība suniversitātes lektore Irēna Baraškina atklāj, ka svarīgs gan nosaukums, gan tēls, ko uzņēmums ir izveidojis. «Piemēram, «Dobeles sveces» visi pazina pēc nosaukuma. Taču, piemēram, dzirnavniekus iedzīvotāji tik viegli neatpazīst – to ir daudz, arī produkcija līdzīga,» tā I.Baraškina. Eksperte uzskata, ka savdabīgs veiksmīga zīmola izveidošanas piemērs ir Pokaiņu mežs, kas, iepriekš nevienam nesaistošs, nu tapis par atpūtnieku iecienītu vietu. Taču, piemēram, zīmolu «Nakts Mēbeles» ar Zemgali neviens nesaista, jo tas kļuvis par visas Latvijas zīmolu, lai gan uzņēmums joprojām strādā Jelgavā. «Zemgales uzņēmumu tops lieliski parādīja, ka vietēja mēroga uzņēmumi nespēj konkurēt ar lielākiem, ilggadējiem ražotājiem, kuri ir iekarojuši savu patērētāju tirgu un tagad intensīvi darbojas arī uz eksportu. Mazajiem uzņēmējiem ir gan ierobežoti finanšu resursi, gan arī zināšanas tirgzinībā un mārketingā, lai savu produktu popularizētu saviem spēkiem,» pētījuma rezultātus rezumē tā autore L.Šarķe-Fedjajeva.
Komentāra ievietošanas noteikumi
|
|